MERHABA..

Hepinize merhaba...Ben bir mutfak aşığıyım. Mutluyken ,hüzünlüyken ,huzurluyken ,sıkılmışken ,genelde gece uyku tutmamışken mutfakta ya bir şeyler yaparken bulurum kendimi yada maalesef yaptıklarımı yerken...Çocukluğumdan beri gelen bu aşkı, merakı ,öğrendiklerimi sizlerle paylaşmaya sizin paylaşacağınız fikirlerle tariflerle yeni mutfak maceraları yaşamaya karar verdim .Sizler sayfama bende aranıza hoş geldik ...


24 Ekim 2012 Çarşamba

BAYRAMA SAC KAVURMA


Bayram hazırlıkları başladı mı. ? Şimdiden herkesin bayramı mübarek olsun . Gerçi bayram hazırlığı artık eşittir tatil hazırlığı olsa da eminim hala bir çok evde klasik hazırlıklar da vardır. Zeytinyağlı dolmalar , sarılan börekler,tatlılar  mutfakta  yerlerini almaya başlamışlardır. Kurban bayramı dolayısıyla bayramın en klasik en beğenilen yemeklerindendir  kavurma . Bazı evlerde kurban kesildikten sonra kahvaltı sofrasında bile yer aldığına çok şahit oldum . Bizim evde sade et kavurmadan çok domatesli biberli sac kavurma tercih edilir. Her zamanki gibi hem kolay hem çok lezzetli . Birde o sacı ortaya getirip ekmeğinizi , pidenizi banmaya başladınız mı değmeyin keyfimize ...Biz ailecek bu bayram buruğuz ama ben hepinize sağlıklı ,neşeli mümkünse sevdiklerinizle lezzetli bayramlar diliyorum .
Dönelim sac kavurmaya :
750 gr dana yada kuzu sotelik doğranmış et
4-5 adet kabuğu soyulmuş doğranmış domates
4-5 adet sivri biber
2 adet çok ince kıyılmış soğan
tuz ,karabiber, kekik toz kırmızı biber
2 yemek kaşığı zeytinyağı ve bir parça tereyağı

Ben sac kavurmayı yaparken eğer dana eti ile yapacaksam daha çabuk pişmesi ve pişerken suyunu kaybetmemesi için bir hile yapıp döküm tenceremi kullanıyorum . Tencereyi önce iyice ısıtıp kızgınken etleri ekliyorum yağını da ekleyip ağzını kapatarak etleri pişmeye bırakıyorum . Daha sonra saca alıp önce soğanı sonra biber ve domatesi ekleyip pişirmeye devam ediyorum . Bu taktikle etlerim suyunu kaybetmiyor. Belki de benim sacım çok kaliteli değildir. Siz direk sacda da yapabilirsiniz. Bu arada sunumdaki pideleri , pideciden boş tırnak pidesi istiyorum diye yaptırabilirsiniz. İkisi birleşince hem göze hem damağa hitap ediyor. Afiyetler olsun .

1 yorum:

  1. kavurmada kavurma olmus yani ellerinize saglik biraz gec döndüm kusura bakmayin bende sizin takipcinizim sevgiler.....

    YanıtlaSil

teşekkürler yorumunuz yazar tarafından okunup yayınlanacaktır..