MERHABA..

Hepinize merhaba...Ben bir mutfak aşığıyım. Mutluyken ,hüzünlüyken ,huzurluyken ,sıkılmışken ,genelde gece uyku tutmamışken mutfakta ya bir şeyler yaparken bulurum kendimi yada maalesef yaptıklarımı yerken...Çocukluğumdan beri gelen bu aşkı, merakı ,öğrendiklerimi sizlerle paylaşmaya sizin paylaşacağınız fikirlerle tariflerle yeni mutfak maceraları yaşamaya karar verdim .Sizler sayfama bende aranıza hoş geldik ...


31 Ağustos 2012 Cuma

SON OLARAK BÖRDÜBET GOLDEN KEY VE ORHANİYE-KIZKUMU

BÖRDÜBET-GOLDEN KEY



GOLDEN KEY-BÖRDÜBET

VARAN 3-Şimdi sıra benim merakla beklediğim Marmaris Bördübet Koyu'ndaki Golden Key Otelde. Bördübet, Datça yarımadasının Gökova körfezinde bulunan bir koy.Zaten bu koyda iki otel var biri Amazon diğeri de Golden Key . Golden Key'in birde Marmaris Hisarönünde bir oteli var . Burayla karıştırmayın Çünkü burası bambaşka bir doğa harikası . Nasıl yapılmış ,nasıl düşünülmüş insan hayret ediyor.Deniz ve orman iç içe geçmiş durumda. Bütün odalar dereye bakıyor.

Ö
ADADAKİ PLAJ
Gözünüzü açtığınızda çeşit çeşit balıklar ,ördekler ,kuğular karşılıyor sizi. Hatta bir akşam barda otururken ortalarda öylece gezinen bir iguanayla bile karşılaştık. Tüm bu doğallığın ve ormanın içinde size oldukça güzel odalar ,koşullar hazırlanmış. En güzeli otelin içindeki dereden küçük fiber teknelere binerek otelin karşı adadaki plajına gitmek. Bu gerçekten farklı bir his uyandırıyor insanda.
KARŞI ADAYA DENİZE GİDERKEN
 Oteldeki herkes son derece ilgili ve samimi.Tek olmayan ve olmasına asla müsaade edilmeyen şey huzursuzluk diyebilirim. Gelen diğer misafirlerle konuştuğumda bir çoğunun daimi olduğunu öğrendim. Eğer kafanızı dinlemek, aşk tazelemek, gözünüze gönlünüze bayram ettirmek isterseniz Golden Key' e misafir olmalısınız .Böyle yerleri gördükçe ,daha önce herşey dahil otellerde nasıl bir esir hayatı yaşadığımı farkettim.
İki gün bu doğal güzelliğin ve huzurun keyfini çıkardıktan sonra artık ayrılma vakti gelmişti. Otelde hemen hemen her şeyle ilgilenen Baran Bey ,benim mutfağa karşı olan ilgimi öğrenince giderken Orhaniye'deki Ayhan Bey'in şefliğini yaptığı restorana uğrayarak balık pastırması yememizi önerdi. Kendisi bir jest yapıp yerimizi ayırtmıştı bile.
ORHANİYE

Orhaniye'deki Luna Begonvil Restoran ,Kızkumu mevkinde.Eee gelmişken önce Kızkumu'nu görüp hikayesini dinlemek lazım. Kırmızı iri taneli kumlardan , 650 metrelik bir setten oluşan Kızkumu'nun hikayesi şöyle.Bir zamanlar bölgeye sık sık yapılan korsan baskınlarının birinde,bölgenin güzeller güzeli kızı kaçmak için eteğine doldurduğu kırmızı kumları saçarak karşı adaya kaçmaya çalışır. Kumlar denizin içinde bir yol oluşturur ,fakat eteğindeki kumların bittiği yerde genç kız kaybolur .Kız kumunun ucunda bu kızın mezarı olduğuna inanılır. Hikayenin genel özeti böyle. Benim okuduğum bir kaç farklı versiyonu var. Birinde kralın kızı düşmanlardan kaçıyor. Diğerinde bir balıkçıya aşık olan kız ,babası vermeyince sevgilisine kavuşmak için kaçıyor. Sonuç olarak Kızkumu oluşuyor. Eğer yorulmazsanız gerçekten denizin ortasından kilometrelerce yürüyebiliyorsunuz.
KIZ KUMU

Gel gelelim tekrar Ayhan Bey 'in restoranına. Kendisi bir exclusive şef.Dünyayı dolaşmış ,çok ünlü otellerde görev almış .Sonrada gelmiş Orhaniye'ye ve geri gitmek istememiş. Maalesef biz gittiğimizde balık pastırması kalmamıştı. Ama onun yerine, balık füme ikram etti bize. Ben fümenin balığında ,etinde pek haz etmem doğrusu. Sanki ağır gelir bana . Koca bir tabağı silip süpürdük.


 Yanındaki mezeler ayrı bir güzel. Ayhan Bey balık pastırmasını ,bir tatlı su balığı olan beyaz ceylandan , fümeyi de Karadeniz somonundan yaptığını ve yapılışlarını keyifle anlattı bize. Farklı balık mezeleri tatmak isterseniz kesinlikle yolunuz düştüğünde uğramalısınız. Ayrıca restorana ait çok güzel bir plaj yanında konaklama hizmeti de mevcut.


İşte böyle... Artık dönüş yoluna çıkmalı.Bir an önce oğluşuma kavuşmalı. Elimden geldiğince sizlerle paylaşmak istedim. Şimdi  mutfağa geri dönüp yeni yeni tarifler deneme zamanı . Kış için yapılacak çok şey var . Sonra ağustos böceğine döneriz neme lazım =)

7 yorum:

  1. canımm bördübete bayıldım demek istiyorum..hatta şimdi girip sitesinede baktım..eşimde biliyormuş orayı ..otarafa yolumuz düştüğünde kesinlikle orda konaklamalıyız..
    bende sevmiyorum hiç füme etleri ben zaten salam sosis gibi şeylerde yemem hiç ama o midyeleri istiyorum:))çok güzel görünüyorlar :))
    canım çok güzel yerler gezip çok güzel şeyler yemişsiniz ..çok güzel bir tatil olmuş sizin için..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. teşekkür ederim. daha güzelleri senin olsun =) Ama bördübet görülmeli kesinlikle.. bu arada çıktınmı tatile.. şimdiden iyi tatileer ..

      Sil
  2. yok canım kısmtese 10 eylul ..:))

    YanıtlaSil
  3. Merhaba..Nasıl güzel bir gezi olmuş,ne kadar leziz tatlar yemişsiniz..bayıldım..oralara hiç gitmedim ama çok beğendim,ilk fırsatta gitmek isterim..plaja bayıldım..Blogunuzu çok beğendim..Çok hoş paylaşımlarınız var..Tanışmaya benim blogumada beklerim..sevgiler nurşen..nurlumutfakta.blogspot.com

    YanıtlaSil
  4. Aslı hanım yazdıgınız guzel yorumlar ıcın cok tesekkur ederız sızlerı otelmızde tekrar gormek ısterız cok tesekkurler tekrardan ayhan beyede cok cok slm lar:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Biz ilginiz , alakanınz ve bu güzel tatil için teşekkür ederiz. İnşallah tekrar gelicez.

      Sil
    2. İnşallah görüşmek üzere...

      Sil

teşekkürler yorumunuz yazar tarafından okunup yayınlanacaktır..