MERHABA..

Hepinize merhaba...Ben bir mutfak aşığıyım. Mutluyken ,hüzünlüyken ,huzurluyken ,sıkılmışken ,genelde gece uyku tutmamışken mutfakta ya bir şeyler yaparken bulurum kendimi yada maalesef yaptıklarımı yerken...Çocukluğumdan beri gelen bu aşkı, merakı ,öğrendiklerimi sizlerle paylaşmaya sizin paylaşacağınız fikirlerle tariflerle yeni mutfak maceraları yaşamaya karar verdim .Sizler sayfama bende aranıza hoş geldik ...


18 Temmuz 2012 Çarşamba

SOĞUK ÇORBA

  Sıcaklar malum yakıp kavuruyor . Günlerdir canım doğru dürüst yemek pişirmek istemiyor . Son dakika ızgara ve salatalarıyla geçirip gidiyoruz . Bir kaç gün önce sevgili Leylak Dalı nın yazısıyla işte bunu istiyorum diyerek soğuk çorba yapmaya karar verdim . Soğuk çorbayı çok severim .Sırf ikram olarak getirdikleri için gittiğim bir restoran bile var . Yazıyı okur okumaz büyük bir iştahla koştum mutfağa . Nohut ve yarmaları ıslattım . Güzel bir torba yoğurdu aldım . Akşama buz gibi iştahla yemek için sabırsızlanıyorum . Hemde öyle iki kaşıklık ikram değil . Dolu dolu bir kase keser beni =)

Malzemeler :                                                                      
1 su bardağı kadar nohut
1 su bardağı kadar yarma ( aşurelik buğday )
Torba ( süzme ) yoğurt
Taze nane , arzuya göre dereotu
tuz ve üzerine biraz pul biber

Nohudu ve aşurelik buğdayı bir gece önceden ıslatın üzerlerini bir örtüyle kapatın . Sabah açtığınızda nohutlarınız kabuklarını bırakmış ,buğdaylarınızda yumuşamış olacaklar. İkisini de ayrı ayrı haşlayın . Torba yoğurdunuzu tuz ekleyerek çırpın . Çok koyu yada sıvı olmayacak bir kıvamda hazırlayın. İçerisine nohut ve buğdaylarınızı ekleyin . Çok ince kıyılmış taze nane ve pul biberle tatlandırın. Ben malzemelerimi haşladıktan sonra saklama kaplarına koyup dolaba kaldırdım . Yiyeceğim kadarını karıştırıp taze taze hazırlıyorum .Size de tavsiye ederim . Bol serinlemeler ... Leylak dalı harika fikrin için teşekkürler...

4 yorum:

  1. Afiyet olsun...
    Bu çorba kışın sıcak olarak soğuk algınlığı ilacım, yazın serinleme aracım:)) Bayılırım.
    Sevgiler...

    YanıtlaSil
  2. çok severim bu çorbayı canım ellerine sağlık nefis bir çorba olmuş..bir tabak bende istiyorum:))

    YanıtlaSil
  3. SEVİLCİM BENDE İKİ GÜN ÖNCE LEYLAK DALI DAN İSTEMİŞTİM BU ÇORBAYI BU GÜN YAPMAK DÜŞTÜ =)=)... KEŞKE ŞOLE UZATABİLSEK BİRBİRİMİZE ..
    İKİNİZEDE SEVGİLER..

    YanıtlaSil
  4. Bu soğuk çorbayı biz de çok seviyoruz.
    Ellerine sağlık nefis görünüyor.
    Senin izleyicin oldum. Ben de ziyarete beklerim.
    Sevgiler, Pırıl.

    YanıtlaSil

teşekkürler yorumunuz yazar tarafından okunup yayınlanacaktır..