MERHABA..

Hepinize merhaba...Ben bir mutfak aşığıyım. Mutluyken ,hüzünlüyken ,huzurluyken ,sıkılmışken ,genelde gece uyku tutmamışken mutfakta ya bir şeyler yaparken bulurum kendimi yada maalesef yaptıklarımı yerken...Çocukluğumdan beri gelen bu aşkı, merakı ,öğrendiklerimi sizlerle paylaşmaya sizin paylaşacağınız fikirlerle tariflerle yeni mutfak maceraları yaşamaya karar verdim .Sizler sayfama bende aranıza hoş geldik ...


10 Nisan 2013 Çarşamba

BAHAR SOFRALARI İÇİN KURU MEYVELİ MAŞ FASULYESİ SALATASI



Yaşasın baharın tazeliği en sonunda  soframızla buluştu . Artık torbalar dolusu yeşillikler alabiliyorum . Hem gözüm doyuyor hemde yedikten sonra hiç bir pişmanlık duymuyorum . Özellikle salataları ızgara sebzelerle , etle ama bu aralar en favorisi baklagillerle buluşturunca çok güzel tatlar çıkıyor ortaya . Hemde ana yemek kadar doyurucu olabiliyor. İşte maş fasulyesi de bunlardan biri . Hemde oldukça beğeni kazandı . Bu minik yeşil arkadaşlar çokta kolay haşlanıyorlar. Hemde boylarına bakmadan bir sürüde faydaları var . Çeşitli internet sitelerinden okuduğuma göre maş fasulyesi ,bağırsak düzenleyici ve şeker düşürücü etkisi var .
Şeker hastaları için gerekli olan B vitaminlerini içermekte. Maş fasulyesinin içeriğinde bol protein ve lif bulunduğu ve  hücre yenileyici özelliği de olduğu yazıyordu.Güneydoğu Anadolu mutfağında çok kullanılan, ufak, yeşil bir fasulye türü.
Maş fasulyesi ile piyaz ve çorba yapabilir, pilavlara ekleyebilir ve filizlendirebilirsiniz.
Süpermarketlerde, 500 gramlık paketlerde, organik ürün stantlarında satılmaktadır. Ayrıca aktarlardan da temin edilebilmektedir. Maş fasulyesinin mercimek gibi pişirilerek,içine piyaz garnitürü, yeşil soğan, maydanoz, salatalık, zeytinyağı, koruk ekşisi ekleyerek te servis edebilirsiniz.
Benim bu ara ikinci takıntımda salatalara kuru meyveler eklemek . Kayısı kurusu  ve kuru incir ve yaban mersini favorim . İnanın çok çok güzel oluyor .
Ehh salanın tarifini verdim sayılır aslında . Ama yinede anlatayım .
1 su bardağı maş fasulyesini haşlayın . ( diğer baklagillere göre çok daha kısa sürede haşlanıyor )
Daha sonra süzgece dökerek soğuk suyla şoklayıp yeşilliklerinizi hazırlayın . Artık ne seviyorsanız evinizde ne varsa . Ben bolca kıvırcık , kuzu kulağı , taze nane , az dere otu ve 4-5 tane taze soğan kullandım . Daha sonra gün kurusu kayısılarınız ( 2-3 adet yeterli ) , yaban mersini minik minik doğrayın . Ben az bişeyde kuru üzüm ekledim . Tüm malzemelerinizi karıştırıp nar ekşisi , zeytinyağı , limon ve tuzla tatlandırın . Bence günün her öğününde keyifle tüketebilirsiniz . Hatta fasulyeleriniz haşlanmış olarak bir kaç gün dolapta da bekleyebilir . Afiyet olsun . =)=) mutlu baharlarrrr....

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

teşekkürler yorumunuz yazar tarafından okunup yayınlanacaktır..