MERHABA..

Hepinize merhaba...Ben bir mutfak aşığıyım. Mutluyken ,hüzünlüyken ,huzurluyken ,sıkılmışken ,genelde gece uyku tutmamışken mutfakta ya bir şeyler yaparken bulurum kendimi yada maalesef yaptıklarımı yerken...Çocukluğumdan beri gelen bu aşkı, merakı ,öğrendiklerimi sizlerle paylaşmaya sizin paylaşacağınız fikirlerle tariflerle yeni mutfak maceraları yaşamaya karar verdim .Sizler sayfama bende aranıza hoş geldik ...


15 Kasım 2012 Perşembe

LABNELİ LİMONLU MUFFİN ( KAAN 'DAN )

  Bizim evde herkes çok sever mutfağa girmeyi . Özellikle söz konusu kek kurabiye yapmaksa .Oğluşum sıkılmaya görsün hopp yumurtalar elinde < kek yapalım mı anne > diye tutturur. Bende diziyorum malzemeleri tren gibi önüne mixeride alınca Kaan 'dan keyiflisi yok. Bende çok mutlu oluyorum açıkçası küçük adamımın bu kadar mutlu olduğunu görünce mutfakta .
  Bu tarif bizim evin klasiklerinden . Hem çok hafif hemde bekledikçe güzelleşen keklerden. Birde içinde gizliden gizliye peynir olan tarifler çok kıymetli benim için . Kaan peynir  yemediği için böyle tarifleri daha çok yaparak teselli ediyorum kendimi.
  Maalesef keklerin pişmiş halini çekmeyi unutmuşum . Eee malum Kaan mutfağa girince arkadan toplaması biraz uzun sürüyor. Ama en kısa zamanda tekrarlayıp pişmiş hallerini de ekleyeceğim .Sizde mutfağınızı saracak limon kokusuna hazır olun . İşte malzemeler:

90 gr tereyağı
90 gr labne peyniri
150 gr toz şeker
2 yumurta
1 limon rendesi
12 gr ( 1 çay kaşığı dolusu ) kabartma tozu

düzgünce yerleştirelim =) 

hamur canavarıyım ben
Un hariç diğer malzemeleri karıştırın . Daha sonra mixerin ayarını düşürerek unu ekleyip karıştırın . Kağıt koyduğunuz yada yağladığınız muffin kalıplarına hamurunuzu paylaştırın.160 derecede muffinlerinizin üzeri hafif kızarana kadar pişirin. En iyi ve klasik yöntem bir çubukla pişip pişmediğini kontrol edebilirsiniz. 12 adet muffininiz oluyor. Tabi bizim evdeki gibi hamur yiyen canavarlarınız yoksa =) Afiyet olsun .



7 yorum:

  1. Kaancığımın ellerine sağlık,afiyetler olsun küçük şirin adama...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. teşekkür ederim nurşen hanım yorumlarınız beni çok mutlu ediyor.

      Sil
  2. Minik parmakların yaptığı muffinden daha lezzetlisi yok...Aferim Kaan'a ;))

    YanıtlaSil
  3. Kağan'a kocaman maşallah canım benim..nekadar seviyor mutfağı..senin gibi marifetli bir annenin oğlununda mutfakta böyle lezzetli şeyler yapması kaçınılmaz olur..Kağanın ellerine sağlık annesi..:)çok öpüyorum sizi:))

    YanıtlaSil
  4. bu arada tarifide çok beğendim canım en kısa zamanda bende deniycem ..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. SEVLCİM KESİNLIKLE TAVSİYE EDERİM OLDUKÇA GÜZEL VE HAFİF BİR KEK

      Sil

teşekkürler yorumunuz yazar tarafından okunup yayınlanacaktır..