MERHABA..

Hepinize merhaba...Ben bir mutfak aşığıyım. Mutluyken ,hüzünlüyken ,huzurluyken ,sıkılmışken ,genelde gece uyku tutmamışken mutfakta ya bir şeyler yaparken bulurum kendimi yada maalesef yaptıklarımı yerken...Çocukluğumdan beri gelen bu aşkı, merakı ,öğrendiklerimi sizlerle paylaşmaya sizin paylaşacağınız fikirlerle tariflerle yeni mutfak maceraları yaşamaya karar verdim .Sizler sayfama bende aranıza hoş geldik ...


5 Eylül 2012 Çarşamba

BİBERLER- PATLICANLAR KURUTULDU MU ?

ayşin 'nin güneşin peşinde koşan biberleri

KIŞ HAZIRLIKLARI-2 Hemen hemen her evde yapılan diğer bir hazırlık biber,patlıcan kurutmak.İster dolmalık ister yemeklik belki kavurmalık kısacası kışın afiyetle tüketebileceğiniz bir çok yemeğe dönüşüyor kurumuş sebzeler. Ben kurumuş görüntülerine bayılıyorum. İpe dizilmiş halleriyle rengarenk kolyeler anımsatırlar bana.Biraz önce eve gelirken komşum Ayşin'nin bahçesinin önünde ani bir frenle duruverdim. Bahçede çamaşırlığa asılmış biberlerin görüntüsüne bayıldım. Ayşin sağ olsun izin verdi biberlerini meşhur etmeme =) Çok da güzel bir tarif aldım hemen akabinde.Oldukça karlı bir komşu ziyareti oldu benim için . Çamaşırlık fikrini çok başarılı bulduğumu söyleyebilirim.

Tarife gelince yemeklik şeklinde doğranmış kuru patlıcan ve biberleri sıcak suda yumuşatıp ,daha sonra biraz yağ ekleyerek kavuruyorsunuz daha sonrada üzerine sarımsaklı yoğurt döküyorsunuz . Üzerine de biraz tereyağında kırmızı biber yaktınız mı bence harika olur.Hemde kışın yağda kızartmalar yiyip ,kiloları depolayacağımıza kuru sebzelerle aynı lezzeti yakalayabiliriz.
BUNLARDA BİZİM YAZLIK ÇALIŞMALARI =)

Annem hep anlatır. Eskiden her şeyi zamanında ,mevsiminde yerdik. Çünkü kışın patlıcanmış, dolma bibermiş yoktu der. Hatta maydanozlarını bile kuruturlarmış. Kurutma doğru zamanı ve bol güneşi yakaladığınız anda çokta kolay bir iş aslında. Hazır kurutulmuşlarda bile katkı maddeleri yada ilaçlar kullanarak kurutulduğunu söylüyorlar. Bu yüzden son güneşleri kaçırmayın. Kışın gözünüz manavdaki hormonlu patlıcanlarda kalmasın .
Bu arada başka hangi sebzeleri kurutarak kışa saklayabiliriz.Sizlerin de fikirlerini bekliyorum .Bol güneşler =)
BAHÇEDEN İPE YOLCULUK



11 yorum:

  1. Ayy bayıldım,,dizi dizi dizilmişler..ne güzel bir heyecan kış hazırlıkları,herkesin evinde bir heyecan bir telaş..Bende bazen kendimi kaybediyorum,hazırlık yaparken..Eşim hep takılıyor,bana kışın kıtlıkmı çıkacak diye..Sizin balkonda süper,hepimize kolay gelsin..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. NURŞEN AKSOY ;
      VALLA ERKEKLER ÖYLE DİYOR ,KIŞIN HAPUR HUPUR GÖTÜRÜYORLAR =)

      Sil
  2. tanıştığıma memnun oldum.
    oy çok güzeller ellerinize sağlık.
    kışın yemeye gelcem sana.
    gel seni yaylalara çıkarayım.

    YanıtlaSil
  3. verdığın tarif cok guzel canım hep patlıcanla dolma biliriz bu tarıfı denıycem..arkadasın ne kadar güzel kurutuyor canım biberleri:))..kıs hazırlıkları tam gaz devam ne guzel :))bamyalar patlıcanlar bıberler ..afiyetle yiyin hepsini ..:))o iri bamyaları gorunce bamya dolması geldı aklıma tv de yapıyorlardı hayretler içinde izlemiştim..denemek isterdim aslında ama çok ugrastırıcı minicik minicik yap yap bitmez :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sevilcim bende bamya dolmasını şimdi senden duydum . İlginç valla ..Aslında bizim evde bamyalar küçük küçük sevilir . Ama Ege'liler nerde en irisi var onu alıyorlar. Onların çöp bunlar dedikleri minikleride annem =)

      Sil
  4. Ben kuruttum aslıcım, biber de patlıcan da. kışlık domates ve menemenlerimi de hazırladım an itibariyle kışa hazırım:)

    YanıtlaSil
  5. Daha birde domatesler var dimi. Çok çalışmam lazım çok.. =)

    YanıtlaSil
  6. Artık "yerim yok, biber, patlıcan kurutamadım" demeye son Ayşın Hanımın fikri de zikri de mükemmel olmuş!!!

    YanıtlaSil
  7. Ne kadar güzel bir görüntü Ayşin hanımı tebrik ediyorum becerikli hanımlar her şekilde hünerlerini ortaya koyabiliyor,çok özendim.Sevgiler..

    YanıtlaSil
  8. kurutulan bu biberler kurufasulye ye çok iyi gider..

    YanıtlaSil

teşekkürler yorumunuz yazar tarafından okunup yayınlanacaktır..