MERHABA..

Hepinize merhaba...Ben bir mutfak aşığıyım. Mutluyken ,hüzünlüyken ,huzurluyken ,sıkılmışken ,genelde gece uyku tutmamışken mutfakta ya bir şeyler yaparken bulurum kendimi yada maalesef yaptıklarımı yerken...Çocukluğumdan beri gelen bu aşkı, merakı ,öğrendiklerimi sizlerle paylaşmaya sizin paylaşacağınız fikirlerle tariflerle yeni mutfak maceraları yaşamaya karar verdim .Sizler sayfama bende aranıza hoş geldik ...


6 Eylül 2012 Perşembe

YAZDAN KALAN UZUN KAHVALTI MASASI


 Sağ olsunlar komşularımın bloga çok katkıları oluyor. Hepsinde ayrı marifet ,ayrı kış hazırlıkları derken banada seve seve yayınlanacak postlar çıkıyor. Resimde görmüş olduğunuz ,fotoğraflamakta zorlandığım uzunnn ve dolu dolu kahvaltı masası komşucum Serap'a ait. Masa yı gördüğümüzde kendimi açık büfede hissedip şöylee bir etrafında tur attım . Derin bir nefes alıp oturarak akşama kadar ara ara yerim düşüncesiyle ,çok keyifli ve eğlenceli bir kahvaltı yaptık.Talihsizlikten mi yoksa o kadar yemenin verdiği uyuşukluktan mıdır bilmiyorum ,maalesef sonradan masaya eklenen,erikli muhallebiyi fotoğraflamayı unutmuşum. Artık seneye ,erik mevsiminde Serap'ın ellerinden öper bemde afiyetle yiyip sizinle paylaşırım umarım.
 Yıllardır aralıklı olarak yanlızlıktan şikayet edip ,taşınmayı düşündüğüm ''dağın tepesindeki'' sitemizi artık komşularım sayesinde seviyorum. Evlendikten sonra ,şehrin merkezinden kalkıp ,buraya taşındığımda ne zorluklar çektim anlatamam . Özellikle Kaan doğduğunda kafaya huni takmama çok az kalmıştı. Şimdi daha mutluyum .Sokağa çıktığımda merhaba diyebileceğim ,neşeli güler yüzlü komşularımı seviyorum =)
Evet artık masaya döneyim .Çünkü anlatılacak çok şey var.
Karışık Kızartma

Fırında Baharatlı Patates Küpleri

Acukalı Ekmekler 


Fırında Peynirli Ekmekler

Peynir Topları

Cevizli Peynirli Kırmızı Biber Sarması 

Sizlere bu güzel masadan fırında baharatlı patates , peynir topları ve peynirli yumurtalı ekmeklerin tarifini vereceğim. Cevizli peynirli kırmızı biberler bana ait. Onları da daha sonra başka bir posta sakladım. Masada görmüş olduğunuz benim klasik limonlu kekim . Onun tarifi bu tıkta .

Fırında Baharatlı Patates Küpleri :

4-5 adet patates 
2 yemek kaşığı kadar sıvı yağ 
Toz kırmızı biber, kuru fesleğen yada biberiye , kekik ve tuz ( istediğiniz baharatları ve otları kullanabilirsiniz ) 
Patatesleri yıkayıp ,kabuklarını soyarak orta büyüklükte küpler halinde doğrayın . Biraz tuzlu soğuk suda beklettikten sonra ( bence böyle daha çıtır oluyorlar ) derin bir kaba alıp yağ ve baharatlarla harmanlayın. Yağlı kağıt serdiğiniz fırın tepsisine dökerek yaklaşık 200 derecede patateslerinizi pişirin . Eğer biraz daha kızarmış ve kıtır olmasını isterseniz son bir kaç dakika fırının ızgara ayarını  açabilirsiniz. Bence oldukça pratik ve lezzetli olan bu patatesler kahvaltı sofrasına yakıştığı kadar bir çok ana yemeğin yanına da güzel bir aperitif olacaktır.Hemde kızartılmış patateslerden se çok daha sağlıklı. 

Fırında Peynirli Ekmekler :

8- 10 dilim kadar istediğiniz bir çeşitte ekmek (  hatta bayat ekmeklerinizi kullanırsanız daha güzel olur ) 
2 yumurta 
1 çorba kaşığı yoğurt 
150 gr kadar beyaz peynir
1 adet küçük küçük doğranmış kırmızı biber 
1 yemek kaşığından biraz az tereyağı 
tuz ,pul biber ve üzerine çörek otu 
Dilerseniz içerisine sosis yada salamda ilave edebilirsiniz. 

Ekmeklerinizi dilimledikten sonra diğer tüm malzemeleri ( tereyağının yarısını ) bir kapta iyice karıştırın. 
Fırını 180 dereceye ısıttıktan sonra malzeyi ekmeklerinizin üzerine paylaştırın . Tepsinize yağlı kağıt serdikten sonra ayırdığınız tereyağından küçük parçalar alıp her bir ekmeğin altına biraz gelecek  şekilde ekmeklerinizi dizin . Ekmekler kızardığında sıcak sıcak servise hazır. Babannem küçükken kahvaltıda çok yapardı bize bu ekmeklerden. Bende bazen pazar kahvaltılarında çeşitli versiyonlarını yapıyorum . Ben genelde yağı ekmeğin üzerine sürüp sonrada malzemeyi eklerdim . Serap'ın tarifinde her ekmeğin altına biber parça tereyağı koyuyorki ekmeklerin altıda güzelce kızarsın . Hemde halis Karadeniz tereyağı olunca mis gibi koksun =)

Peynir Topları : 

Masanın bir diğer gözdesi peynir topları . Tarifi için en çok sevdiğiniz peynir çeşitlerine ama olmazsa olmaz kaşar peynirine ihtiyacınız var. Bizim tarifte

Koyun peyniri
Bol miktarda kaşar
Az olarakta tulum peyniri var .
Ayrıca taze nane , ince kıyılmış maydanoz ve dere otu var. İsminden de anlaşılacağı gibi malzemelerinizi karıştırıp istediğiniz büyüklükte , yuvarlayarak toplar elde ediyorsunuz . Sunumları da ,tatları da oldukça güzel oluyor. Bazen daha şık sunumlar elde etmek için peynir toplarını pulbiber , nane yada çörek otuyla kaplayabilirsiniz. Ama bence görüntüleri hoş olsa da dışındaki malzeme tat olarak fazla baskın oluyor . O yüzden sade hallerini daha çok seviyorum .

İşte böyle uzunn masanın uzuun postu oluyor. Sizlerin aracılıyla  Sevgili komşum Serap' a tekrar ellerine sağlık diyorum . Yine çağır ,yine gelelim . Sevgiler...

BU ARADA BU KADAR KEYİFLİ BİR POSTUN ÜZERİNE SÖYLEMEDEN GEÇEMEYECEĞİM AMA ASLINDA SÖYLEYECEK ÇOK FAZLA BİR ŞEY BULAMADIĞIM BİR KONU VAR . ALLAH TÜM ŞEHİT AİLELERİNE ÖZELLİKLE ANNELERİNE SONSUZ SABIRLAR VE GÜÇ VERSİN VE DAHA FAZLA KİMSELERİN CANI YANMASIN ...











4 yorum:

  1. Öncelikle amin demek istiyorum,memleket yanıyor..Analar,babalar. kan ağlıyor..Yeter artık..
    Nasıl keyifli bir kahvaltı sofrası bu böyle bayıldım.Bende o masada olmak isterdim..herkesin ellerine sağlık..

    YanıtlaSil
  2. aminn canım çok üzücü şeyler yaşanıyor ülkemizde neden hala sonu gelmiyor hep son olsun dıyoruz ama bırturlu olmuyor :((
    masa gerçekten iştah açıcı görünüyor arkadaşının ellerine sağlık canım..ne güzel mamalar hazırlamıs size ..afiyet bal şeker olsun hepsi:)

    YanıtlaSil
  3. Aslııı cıldırtma beni...ne zaman davet ediyorsun hihihih

    YanıtlaSil
  4. merhabaa
    blogun çok hoş benmde mutfağa özellkle pasta tariflerine ilgim çok fazla..
    sevgiler :)

    YanıtlaSil

teşekkürler yorumunuz yazar tarafından okunup yayınlanacaktır..